Metro: Exodus

Atmosferická herní série Metro od společnosti 4A Games se ohlášením třetího pokračování Metro: Exodus na festivalu E3 2017 stává kultovní klasikou a trilogií zároveň, která sklízí mezinárodní úspěch, třebaže jde o knižní adaptaci (což je koneckonců zřejmě i plus). Metro Exodus je podle tvůrců ve vývoji již 3 roky, přičemž se má jednat o nejambicióznější a nejúspěšnější projekt společnosti 4A Games.

Metro: Exodus – datum vydání

Datum vydání je stanoveno na rok 2018. Přesný datum je zatím předmětem diskuzí, ale lze odhadovat první polovinu roku (Metro 2033 – březen, Metro: Last Light – květen).

Metro: Exodus – příběh

Hra je dějem zasazena do období po správném konci Metro: Last Light. Opět hrajeme v roli Arťjoma, ale tentokrát opustíme zákoutí moskevského metra a také hranic Moskvy s cestou do východní části Ruska, abyste našli poslední zbytky žijících lidí nebo skupin.

Metro: Exodus – otevřený svět

Největším poutačem všech fanoušků a herní scény se stala informace o otevřeném světě na způsob hry Stalker. Ovšem otevřený svět ne tak docela, struktura hry je postavena podobně jako Metro: Last Light, kde procházíte mezi lineárně mezi sekcemi a otevřenými lokacemi. Nicméně, otevřené lokace mají být podle slov kreativního direktora Andriye Prokhorova obrovské. Taktéž se nebál označit lokaci havárie letadla v Last Light jako trpasličí, oproti některým z Metro: Exodus. Čeká nás tedy pravděpodobně robustnější mapa a lokace.

Klíčová mantra celého projektu zní „Stalker potkal Metro“, tudíž bude na otevřenost a celkově pohyb na povrchu brán velký zřetel. Ale nemusíte mít strach, že přijdete o temné podzemí. Děj nás zavede jak do samotného metra, tak i do jiných podzemních krypt, na něž na povrchu narazíme.

Jak tahle změna v otevřenosti Metro: Exodus ovlivní hraní a chození po mapě?

Hry Metro jsou mistry v napětí, atmosféře a v detailu na dynamické prostředí. Třetí díl nebude výjimkou, ba naopak detailu přírodního prostředí si užijete na povrchu dvojnásob. 4A Engine je opět vylepšený a hra by měla povolit od direktivního průběhu v misích a více ho zvolnit. A nemusíte se bát že objevování a procházení povrchu bude nekonečná nuda. Atmosféra hry nenechá věci klidnými a vás už vůbec ne.

Útočení a útoky nepřátel budou dynamičtější než kdy jindy, navíc se vývojáři důsledně zaměřili na umělou inteligenci postav a jejich chování v rozlehlém světě. Nepřátelé se budou pohybovat volně po mapách a narazit na ně budete moci zcela náhodně.

Jaká bude v Metro Exodus přiroda?

Exodus se dějově rozprostře do několika měst a rozlehlých lokací, navštívených během celornoční cesty, hlavního protagonisty Artyoma. Jaderná zima navíc ustoupila a zbylá roční období dělají z postapokalyptické krajiny někdy i malebné údolí zarostlé zelení. Můžeme se tedy těšit na větší ekologickou rozmanitost a důraz na detail k přírodě.

Společnost 4A Games ještě přesně nezveřejnila kam nás přesně Artyom zavede, nicméně víme, že hra obsahuje denní / noční cyklus, který bude mít dosud nespecifikovaný vliv na hraní v nadzemní lokalitě. Navíc budou některé prostory stále zamořené radiací, tudíž i nadále budeme muset používat v některých oblastech masku nebo filtry.

 

guest

0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments