Vývoj hry

Původní plány vývoje

Metro 2033 bylo původně plánováno s otevřenějším světem a hlavně s více podobnými prvky hry Stalker (faktem je, že polovina studia 4A Games samotného Stalkera vyvíjela, tudíž se není moc čemu divit). Hlavní postava Artyom měl původně zcela volně procházet jakýmikoliv stanicemi metra napříč mapou a přitom libovolně střídat vedlejší questy a „mini-hry“. Proč nakonec otevřený svět nebyl tak rozlehlý zůstává otázkou. Později po vydání se k oné otázce vrátili, že jejich engine nebyl dostatečně výkonný na nároky open-world hraní. Navíc zde bylo jisté riziko, že se něco pokazí, což moc dobře známe ze Stalkera.

Kdo hru vyvíjí?

Vývoj hry Metro 2033 má na starost čerstvě založené studio 4A Games. Jedná se o bývalé členy vývojářského týmu GSC Game World, kteří stáli také za prvními díly slavné hry Stalker. Po neshodách s vedením pár těchto hlaviček odešlo a založili si vlastní 4A Games, kde začali s vývojem hry Metro 2033. Hra je postavena na enginu 4A Engine. Jedná se o pre-release X-ray enginu, což bylo jádro hry Stalker. Vývojáři Oles Shyskovtsov a Oleksandr Maksymchuk ho však přenesli pod křídla společnosti 4A Games. Taktéž zakoupili multi-platformní licenci pro Xbox 360 a nově také pro Playstation 3 a Wii U, což je například u Stalkera velkým mínusem.

Hra se po vydání stala velmi populární a především díky knižní předloze od Dimitry Glughovského se stala také velmi prodávanou. Navzdory úspěchu se 4A Games pustili do vývoje pokračování, pod názvem Metro Last Light.

guest

0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments